۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۵۹

داغ ترین های سیاست در آذرماه 91؛

تذکر رهبر انقلاب درباره طرح سوال از رئیس جمهور/ شکار دومين پهپاد متجاوز آمریکایی

تذکر رهبر انقلاب درباره طرح سوال از رئیس جمهور/ شکار دومين پهپاد متجاوز آمریکایی

نظر رهبر معظم انقلاب درباره طرح سوال از رئیس جمهور، جزییات دستگیری عوامل گروهک وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، خبر وکیل خانواده هاشمی از ملاقات آیت الله هاشمی با "مهدي" و "فائزه"، انصراف نمایندگان از طرح سوال از رئیس جمهور، دستگیری 28 نفر از عوامل شبکه‌های ضدانقلاب، انتصاب مشایی به عنوان مشاور رییس‌جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، شکار دومين پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه پاسداران، آزادی مهدی هاشمی از زندان، نطق تند رسایی در مجلس علیه مهدی هاشمی و درخواست هاشمي رفسنجاني براي پاسخگويي از تريبون مجلس از جمله رویدادهای آذر 91 بود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ آذرماه سال 91، نیز همانند دیگر ماه های این سال با مسائل و حوادث سیاسی گوناگونی روبرو بود؛ از تذکر رهبر معظم انقلاب درباره طرح سوال از رئیس جمهور تا شکار دومين پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه پاسداران و دستگیری 28 نفر از عوامل شبکه‌های ضدانقلاب از جمله این موارد بود.

نظر رهبر معظم انقلاب درباره طرح سوال از رئیس جمهور
رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از بسیجیان سراسر کشور در اول آذرماه در بخشی از بیانات خود اظهار داشتند: طرح سوال از رییس‌جمهور تا اینجا کار مثبتی بود، هم نشان‌دهنده احساس مسئولیت مجلس و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است اما ادامه این کار آن چیزی است که دشمن می‌خواهد. از نمایندگان محترم تقاضا می‌کنیم از اینجا به بعد ادامه ندهند.

جزییات دستگیری عوامل گروهک وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه
وزارت اطلاعات در بیانیه ای جزییاتی از دستگیری عوامل گروهک وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را اعلام و تاکید کرد: پیرو اطلاعیه مورخ 91/08/26 این وزارتخانه در مورد شناسایی و بازداشت تعدادی از تروریست‌های وابسته به بیگانه، برخی سوابق و اطلاعات جدید به دست آمده از عناصر دستگیر شده را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند: دستگیرشدگان، عضو یک گروهک تروریستی تجزیه‌طلب هستند که در سال 1384 با حمایت مالی یکی از کشورهای مرتجع حوزه خلیج فارس (به نیابت از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی) در استان خوزستان راه‌اندازی شده و در همان سال 13 فقره بمب‌گذاری در آن استان، از جمله بمب‌گذاری مقابل بیمارستان رازی اهواز، ساختمان برنامه و بودجه، سازمان مسکن و شهرسازی، خیابان سلمان فارسی در مرکز شهر، بانک سامان اهواز، اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری آبادان و دزفول و چندین چاه و خط لوله نفت و گاز در استان خوزستان را انجام می‌دهد که منجر به شهادت 29 نفر و مجروحیت 350 تن از شهروندان مظلوم و بیگناه خوزستان، به‌ویژه هموطنان غیور عرب زبان می‌گردد.

مذاکرات 1+5 در بروکسل آغاز شد
نشست بروکسل میان اعضای گروه 1+5 و با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا و رئیس این گروه آغاز شد. پیش از این اعلام شده بود که نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 روز چهارشنبه اول آذر 1391 (21 نوامبر 2012) در بروکسل مذاکره خواهند کرد.

شکست رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 8 روزه غزه
رژیم صهیونیستی 14 نوامبر/ 24 آبان، با ترور معاون فرمانده گردان‌های عزالدین قسام ـ شاخه نظامی حماس ـ عملیات موسوم به «ستون‌ ابرها» و جنگ نابرابر علیه غزه را آغاز کرد اما در نهایت در مقابل مقاومت و پایداری مردم غزه شکست را پذیرفت.

سردار جعفری: فناوري ساخت موشک "فجر 5" را در اختيار حماس قرار داده‌ايم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ما سلاحي به غزه نفرستاده‌ايم، ولي با افتخار اعلام مي‌کنيم که فناوري ساخت موشک فجر 5 را در اختيار آن‌ها قرار داده‌ايم و هم اکنون هم تعداد زيادي از اين موشک‌ها ساخته شده و در اختيار آن‌ها قرار دارد. سردار سرلشکر محمدعلي جعفري اظهار داشت: مردم غزه با افتخار، مقاومت خود را انجام مي‌دهند و تنها راه مقابله با روحيه ددمنشانه اسرائيل، ايستادگي است.

خبر وکیل خانواده هاشمی از ملاقات آیت الله هاشمی با "مهدي" و "فائزه"
سيد محمود عليزاده طباطبايي وکیل خانواده هاشمی در مورد ديدار اخير دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با دو فرزندش، اظهار داشت: هاشمي رفسنجاني (30آبان ماه) در زندان اوين با فرزندانش مهدي و فائزه ملاقات كرد.

پايان بررسی مرگ ستار بهشتی در پزشکی قانونی
نتایج آزمایشات انجام شده روی جسد مرحوم ستار بهشتی خاتمه یافت و نظر کمیسیون پزشکی قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت. پزشکی قانونی اعلام کرد که نتایج آزمایشات انجام شده روی جسد مرحوم ستار بهشتی خاتمه یافت و نظر کمیسیون پزشکی قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس از طرح سوال از رئیس‌جمهور انصراف دادند
نمايندگان مجلس در بيانيه‌اي در اطاعت از رهبر معظم انقلاب انصراف خود از سوال از رئيس‌جمهور را اعلام كردند.عوض حیدرپور شهرضايي نماینده نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور، بیانیه انصراف سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور را قرائت كرد:بسمه تعالی؛ همیشه رهنمودهای رهبری و فرامین ایشان نصب‌العین و فصل‌الخطاب برای نمایندگان بوده است، با لبیک به ایشان،‌ نمایندگان سوال‌کننده مراتب انصراف خود را از ادامه طرح سوال اعلام می‌نمایند.

نماینده ایران دبیرکل D8 شد
مدیرکل اقتصادی وزارت خارجه کشورمان در پانزدهمین نشست شورای وزیران سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی (D8) به عنوان دبیرکل جدید این سازمان انتخاب شد. پانزدهمین نشست شورای وزیران سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی (D8) در اسلام‌آباد، «سید علی‌محمد موسوی» مدیرکل اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان دبیرکل جدید این سازمان انتخاب و از خدمات دبیرکل سابق این سازمان از اندونزی تشکر و قدردانی شد.

لاريجاني با بشار اسد ديدار كرد
رئيس مجلس شوراي اسلامي با رئيس جمهور سوريه ديدار و گفتگو كرد.علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفر منطقه اي خود به سه كشور سوريه، لبنان و ترکیه با بشار اسد رئيس جمهوري سوريه ديدار و گفتگو كرد.

تکذیب اظهارات منتسب به سفیر ایران درباره ارسال نفت مجانی به امان
بخش مطبوعاتی سفارت ایران در اردن با ارسال نامه‌ای به مدیر شبکه تلویزیونی «جو سات» اظهارات منتسب به سفیر ایران درباره ارسال نفت مجانی به امان را رد کرد.

تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران
در نشست عصر 7 آذرماه شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد، قطعنامه‌اي با 31 راي مخالف، 68 راي ممتنع و 83 راي مثبت عليه جمهوري اسلامي ايران تصويب شد که البته با واکنش مقامات ارشد کشور روبرو شد.

برگزاری مجمع عمومی جبهه پیروان خط امام و رهبری
مجمع عمومی جبهه پیروان خط امام و رهبری با حضور چهره‌هایی هم چون باهنر، عسگر‌اولادی و محمد‌نبی حبیبی برگزار شد.

اظهار تأسف وزیر خارجه آلمان از تعرض به سفارت جمهوري اسلامي ايران در برلین
وزیر امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با علي‌اکبر صالحي اعلام کرد: به عنوان وزیر امور خارجه و از طرف دولت آلمان به طور رسمی از حادثه تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین اظهار تاسف نموده و این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم.

معرفی نیکزاد به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات
رییس جمهور در احکام جداگانه ایی مهندس نیکزاد را با حفظ سمت بعنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر تقی پور را بعنوان مشاور خود در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب کرد.

انتصاب مشایی به عنوان مشاور رییس‌جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد
رییس‌جمهور در حکمی اسفندیار رحیم مشایی را به سمت مشاور خود و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد.

شکار دومين پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه پاسداران
یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد. دريادار علي فدوي فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع "اسکن ایگل" (ScanEagle) بوده است گفت: این گونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می‌آیند.

اولتيماتوم مجلس به دولت برای تحویل بودجه
با توجه به اینکه دولت بر اساس قانون تا 15 آذر ماه هر سال فرصت دارد که لایحه بودجه سالانه کل کشور را تقدیم مجلس کند برخی نمایندگان به این مساله واکنش نشان دادند و خواستار تحویل به موقع بودجه به مجلس شدند.

برگزاری اجلاس جهانی اساتید دانشگاه ها و بیداری اسلامی در تهران
اجلاس جهاني اساتید دانشگاه ها و بيداري اسلامي با حضور رییس جمهور و علی اکبر ولایتی در مرکز همايش هاي بين المللي صدا وسيما با شعار پیشرفت عدالت و مردم‌سالاری دینی برگزار شد.  در این اجلاس، تعداد 250 نفر از اساتید دانشگاه‌های غیر ایرانی و 350 نفر از اساتید دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

تاييد نهايي صحت انتخابات بر عهده شوراي نگهبان باقي ماند
با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نتيجه شمارش آرا انتخابات رياست جمهوري پس از تاييد اين هئيت به وسيله وزير کشور اعلام مي‌شود و تاييد نهايي صحت انتخابات کماکان به عهده شوراي نگهبان است.

دادستان تهران: 28 نفر از عوامل شبکه‌های ضدانقلاب دستگیر شدند
عباس جعفری دولت آبادی اعلام کرد: با همکاری سربازان گمنام امام زمان 28 نفر از افراد مرتبط با شبکه‌های ضد انقلاب دستگیر شدند. این افراد با سازماندهی در 10 ساختمان در پایتخت متمرکز بوده و اسناد نشان می‌دهد با سیستم بهائیت هم همکاری داشته‌اند.

آزادی مهدی هاشمی از زندان
وكيل مهدي هاشمي در این رابطه گفت: حدود ساعت 13 ظهر روز 26  آذر سندهاي كارشناسي مالكيت تحويل دادسراي مقدس شد و بعد از ساعت 20 مهدي هاشمي از زندان آزاد شد

نطق تند رسایی در مجلس علیه مهدی هاشمی
نماینده تهران در مجلس گفت: فساد اصلی مهدی هاشمی قبل از آن که سیاسی باشد، اقتصادی است. حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی گفت: آیا اصل 19 و 20 قانون اساسی درباره آقازاده که 13 عنوان اتهامی از جمله اخلال در نظم اقتصادی، اختلاس، جاسوسی و همکاری با دولت های بیگانه دارد، اعمال شده است؟

درخواست هاشمي رفسنجاني براي پاسخگويي از تريبون مجلس
دفتر هاشمی رفسنجانی‌ با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارت حجـت‌الاسلام حميد رسايي در نطق جلسه علني مجلس درباره مهدي هاشمي، خواهان فرصت لازم پاسخگویی در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شد.

کد خبر 2022879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha